25 Kasım 2015 Çarşamba

Afşin Haber Merkezi yazarları (Araştırmacı - Yazar Sıddık DEMİR'in eserinden bahisle) Eshab-ı Kehf'i TRT'ye Anlattı.

Afşin Haber Merkezi yazarları (Sıddık DEMİR'in kaynak kitabı ve) Eshab-ı Kehf'i TRT'ye Anlattı
Haber ve Fotoğraflar:Halil Demir/Afşin Haber Merkez
Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ, Şairlerimiz Osman Konak ve Erol Boyunduruk dün Afşin İlçesine Gelen TRT Kanalında Eshab-ı Kehf’i Külliyesini tanıttı.
Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ Afşin’e gelen TRT televizyonuna Eshab-ı Kehf Külliyesini tanıttı. Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar, Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ TRT Haber  televizyonuna verdiği demeçte “Aladdin KEYKUBAT Selçuklu Sultanı Olur olmaz Selçuklu Meclis Başkanı Sadettin KONEVİ Hazretleri ile Kadı Sıracettin Hazretlerini huzura çağırır. Derki sizlerden Anadolu’da bulunan bütün Eshab-ı Kehf Mağaralarının bulunduğu şehirleri incelemenizi istiyorum. Kuran-ı Kerime uyan mağaranın yerini bulup rapor edin diye emir verir. 
Kadı Sıracettin Hazretleri İzmir Efes'te ve Tarsus'ta bulunan Mağarayı İnceler...
Kadı Sıracettin Hazretleri İzmir Efes'te ve Tarsus'ta bulunan Mağarayı İnceler, Selçuklu Meclis Başkanı Saddettin KONEVİ Hazretleri de Efsus ve Diyarbakır Lice'de bulunan mağaraları incelerler.İnceleme  tam bir ay sürer bir ay sonra Selçuklu Sultanı Alaaddin KEYKUBAT huzura Kadı Sıracettin ve Selçuklu Meclis Başkanı Saddettin Konevi Hazretlerini çağırır raporu ister Kadı Sıracettin efendi derki Sultanım ben İzmir Efes ve Tarsus'ta bulunan mağarayı inceledim Kuran-ı Kerimin bahsettiği mağarayı bulamadın der. Selçuklu Meclis Başkanı Sadettin Konevi Hazretleri derki Sultanım ben Efsus ve Lice'de bulunan mağaraları inceledim Kuran-ı Kerimin tarif ettiği Eshab-ı Kehf Mağarası Elbistan Sancağının batısında Rumun namı diyar Meşhur Efsus şehrinde olduğunu bu mağaranın Kuran-ı Kerimin tarif ettiği mağara olduğunu söyler. Selçuklu Sultanı Alaaddin KEYKUBAT Efsus-Afşin şehrine gelir bizzat kendiside inceler Kuran-ı Kerimin tarif ettiği mağaranın burası olduğunu tespit eder ve huzuruna Maraş Emiri Emir Nasirüddin Hasan'a buraya her mevsime uyacak bir külliye yapılmasını buyurur.” Dedi.
Kuran-ı Kerimin tarif ettiği Eshab-ı Kehf Mağarası
Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Mustafa KÖŞ TRT Kanalına yaptığı tanıtım da Anadolu Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubat’ın Eshab-ı Kehf’e Vakıfların tahsis edilmesi için ferman gönderdiğini söyledi. Araştırmacı yazar Mustafa KÖŞ sözlerine şöyle devam etti. Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğündeki belgelerle Maraş Vakıfları Dulkadirli ve Osmanlı Dönemi adlı kitabı yazan değerli hocalarım Yaşar BAŞ ve Rahmi TEKİN Afşin –Efsus şehrimizde bulunan Eshab-ı Kehf Külliyemize ait dört adet ferman ve belgelerle Eshab-ı Kehf’in Afşin’de olduğu bir kez daha arşiv belgeleri belgelenmiştir dedi.Ayrıca Yine Osmanlı Padişahlarının Afşin Eshab-ı Kehf Külliyesine göndermiş oldukları Fermanların asılarının Afşin Pınar önü Cami Emekli imamlarından Seyyid soyundan gelen Hasan POLAT hocamız tarafından özenle ve itina saklanmaktadır.
Değerli Hocam Sıddık Demir’in Yedi uyurlar –Seven Sleepers Şehzadenin Rüyası adlı kitabında belirttiği…
Köş, Anadolu Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubat ve Dulkadir-Zülkadir Beyi Alaüddevle Bozkurt Bey’in Eshab-ı Kehfe vakıflar tahsis ettiği ni gösteren Ferman Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Osmanlı Arşivleri Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğünde saklanmaktadır… Değerli Hocam Sıddık Demir’in Yedi uyurlar –Seven Sleepers Şehzadenin Rüyası adlı kitabındada belirtiği gibi Eshab-ı Kehf’in Afşin’de olduğunu gösteren Selçuklu devlet Meclisinde Sultan Alaaddin Keykubat hemen yanı başında bulunan Maraş Emiri Nasirüddin Hasan’a Şeyhülislam Sadrettin Konevi’yle beraber huzura gelmesini emreder. Konevi’ye ; Efsus-Afşin ekibinin başkanı olması sebebiyle yörenin şartlarına uygun Cami , Ribat,Kervansaray ve medrese , Kümbet gibi asırlara seslenen eserlerin inşası için acilen ne gerekiyorsa yapılsın emrini verir. Gerekli çalışmalar yapılır. Yeteri kadar Devlet ödeneği ve teknik eleman ile bir grup ulema sınıfı, takip eden günlerde Maraş’a intikal ederek Efsus’a geçerler. Sultan Alaaddinin hemen yanı başındaki Tarsus’u bırakıp oldukça uzak olan Efsus ‘da ki mağarayı ihya etmesi için bunca zahmete girmesi ilmin kendine rehber almasına bir işarettir. Emir Nasirüddin Hasan’a zaviyenin yapılmasından daha çok yaşatılması için gereken Afşin-Efsus şehrinde bulunan “Atlas Yazısı” olarak bilinen vergilerin ve köy arazilerinin gelirlerinin ihtiyaç ve hizmet edenlere bundan böyle mütemadiyen verilmesi emrini verir. Ve dahi “ Pazar Vergisi “ olarak bilinen vergilerden müteşekkil gelirlerle hizmet verecek olanların hayatını idame için vakfiyeler oluşturulur. Elbistan Kasabasına bağlı bazı köyler ile Efsus-Afşin’deki Devlet arazileri ve yakın civar köylerdeki vergilerin toplanarak kurulacak olan vakıf la Ashab-ı Kehf külliyesine sonsuza kadar ihya olsun talimatıyla Emirliğe dönen Nasirüttun Hasan, kısa sürede gereğini yapar ve oluşturulan sistemin kalıcı olması için elinden geleni yapmıştır. Araştırmacı yazar Mustafa KÖŞ sözlerini şöyle bitirdi. Afşin (Efsus) Eshab-ı Kehf şehrinin Afşin olduğu bir kez daha belgelenmiştir dedi.
(>>>Haber ve Fotoğraflar:Halil Demir/Afşin Haber Merkezi, 14-8-2014)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder